Nutcase

Nutcase werd opgericht tijdens een voetbalwedstrijd tussen twee rivaliserende teams in Oregon in 2000, toen Michael Morrow, president en oprichter van Nutcase en voormalig Creative Director van Nike, twee helmen uitbracht die hij in zijn garage had bedacht, beide versierd met de mascottes van elk team.

Hij droeg ze op de tribune tijdens de wedstrijd en er kwamen direct positieve reacties van fans om hem heen. Mensen hielden van de helmen. Er klikte op dat moment iets in Michaels hoofd: “Sporthelmen zijn saai. Het zijn ofwel stripfiguren voor kinderen of eenvoudige effen kleuren. De helm die een levendig verlengstuk is van iemands persoonlijkheid, bestaat niet. "

Hij dacht er meer over na en realiseerde zich: “De meeste helmafbeeldingen zijn óf flauw óf gebaseerd op stripfiguren, wat betekent dat iedereen ouder dan drie vrijwel uitgesloten is. Ik geloof dat er kinderen en volwassenen zijn die op hun fiets of skateboarden willen rijden met een eenvoudige helmvorm en die een product willen dat visueel leuker en expressiever is dan zomaar een andere zwarte helm ”.

“Mensen gaan in de toekomst niet minder een helm dragen, dus iemand moet ze spannender maken".
Die ‘iemand’ is Nutcase! "

Sinds het begin van Nutcase hebben we ontwerpsuggesties ontvangen van "Zou dat niet cool zijn op een helm ?!" van klanten en vrienden. We hebben je gehoord en sinds 2014 werken we elk jaar samen met drie internationale artiesten, geselecteerd uit een open ontwerpwedstrijd, om geweldige nieuwe ontwerpen op de markt te brengen. We worden gedreven door kunst !


Nutcase
menu

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x